Att växa och utvecklas mentalt

Nu sitter jag och väntar på boarding för att ta flyget hem till Göteborg.

Jag måste säga att denna resa varit så bra för mig. Allt från att föreläsa och utmana mig genom att tala inför folk (det är ett mål att hålla fler föreläsningar trots att det är utanför min comfortzone att tala inför folk). Men även att resa själv, inte känna någon, ta kontakt och träffa nya människor och lösa allt på egen hand. Det är viktigt att kunna klara sig själv och att resa ensam ger verkligen prov på det. Jag har lärt känna nya människor här nere och haft en fantastisk tid.

Även för att landa i mig själv efter en lång period av stress. Nästan sedan jag började plugga förra sensommaren. Sedan dess har jag haft strukturerade scheman vecka efter vecka för att bolla med heltidsstudier, jobb och sociala kanaler. Här har jag fått stanna upp, jobba helhjärtat med content, känna att jag satsar på mig själv och mitt välmående och ha dagar där jag knappt gjort något vettigt alls. För det är faktiskt också bra. I den ständiga strävan efter prestation dag efter dag kan man lätt tappa bort lugnet i sig själv. Så detta har varit väldigt nyttigt för mig och jag har fått massor av ny energi.

Jag är även så glad att Marcella kom ner hit ett par dagar, vi har kommit varandra närmre som egentligen är en relativt nyfunnen vän. En så fin vänskap som jag värderar högt. Vi ska fira henne stort ikväll på hennes 25års fest!

Jag har även funnit nya vänner och träffat super härliga människor. Man växer verkligen i nya bekantskaper och att utmana sig utanför sin comfortzone. Det är precis vad den här resan handlat om för mig.

Önskar er en härlig Lördag!
kram H

Tisdag 28 maj

(Klänning: Zara. Örhängen: Mango, Skor:XIT)

Hola! Hur mår ni?

Idag är det Tisdag och jag har suttit en stund med datorn och pluggat, kört igenom mailen och ätit frukost på balkongen. Det är verkligen härligt att äta utomhus. Igår mötte jag upp Sofia (@sofiahanden) som bor här nere. Jag älskar att träffa nya människor och är extra roligt att träffa upp någon som också är bosatt där man är när man är bortrest. Jag är dessutom själv här ett par dagar till så det är super roligt. Vi tog en Bowl på ”organic cold pressed juicery” ni vet det stället jag pratade om sist. SÅ GOTT med deras ”chunky acai”. Idag ska jag väg till Nao beach club och hänga där med Sofia och eventuellt en till gullig tjej. Imorgon är det dags för föreläsning på Bodyfght, ska bli riktigt roligt! Efter det ska jag möta upp en tysk tjej Karolin (@karolinsmoment) och käka middag. Ska bli trevligt! Sedan blir det avskedsfest med PT gänget och på Lördag åker jag hem. Då blir det raka vägen hem för att byta om och sedan på 25års fest för min fina vän Marcella. Herregud va kul det ska bli! Efter det kommer en hektisk vecka med skola och jobb som avslutas med Summerburst.

Mycket roligt som händer alltså. Men såklart längtar jag även efter att bara få landa hemma, ha myskväll med P och inte göra något alls 🙂

Hoppas att ni har en fin start på veckan!
kram H

Restaurangtips Marbella

Hej fina ni! Jag har fått lite frågor om jag kan dela med mig av restaurangtips i Marbella! Verkar som en hel del har bokat sommarsemester hit, lucky you!!

Jag och Marcella fick tips om en mysig restaurang i marbella gamla stad. ”Café flore” sååå mysigt och trevligt i en gränd. Vi åt en god pasta. Rekommenderas!

En kaffe eller eftermiddagsfika kan du ta på Rosas Café i Puerto Banus. Goda juicer & bakverk om man är sugen på det!

För hälsolunch får du inte missa Hustle & flow eatery i San Pedro. Jag tog deras avokado & sötpotatismacka, mums!

Vi hängde en dag på Puro Beach Club (älskar det stället!!), har ni möjlighet så unna er det en dag här! Där åt vi även lunch. Sushi & pita sallad. Pitan va helt ok men jag skulle satsa på sushin eller qionoa bowlen!

En middag på OCCO. Vi hade höga förväntningar men tyvärr kändes det ganska simpelt & kändes som mycket halvfabrikat. Jag kanske är känslig för sådant men jag älskar vällagad mat & till priset så kändes inte maten värd det. Kanske går bättre hem hos den som prioriterar myyycket mat före vällagad mat.

Hur som helst ett trevligt ställe med bra stämning så en drink där kan jag rekommendera!

Vi hittade sedan Breathe som jag varmt kan rekommendera. (Ligger bredvid OCCO ungefär. Så snyggt inrett (inspo till en framtida trädgård). Endast testat en drink hittills men såg att dem har mycket fräsch och hälsosam mat på menyn så dit vill jag gå innan jag åker hem!

Ett måste innan jag åker hem är även att ta en acai bowl på Organic cold pressad juicery där jag och P var sist. Saknad den bowlen sedan då!

Torsdag & 30 grader

(Topp & kjol: HM, träväska: Cultgaia, skor: dinsko, Örhängen: Mango)

Hej mina fina! Jag och Marcella har haft två härliga dagar med underbart väder. Jag hämtade henne på malaga flygplats & sedan åkte vi in till Malaga stad. Där strosade vi & käkade lunch. Det rekommenderar jag er att göra om ni ska till Marbella, att stanna till i Malaga. Stor vacker kyrka & mysiga små gator & gränder.

Igårkväll mötte vi upp Jesper för att käka middag i Puerto Banus samt ta en drink på restaurang OCCO. Super trevligt!

Idag startade vi dagen med en härlig promenad på 1mil med stop för en grön juice & kaffe. Sedan har vi jobbat/pluggat & chillat. Ikväll ska vi laga risotto & dricka rödpang. Vilken semester!

Ha en fin Torsdag!

Godmorgon från Marbella

(Frukost: majskakor med avokado + salt & viklökspulver, apelsin, kaffe. Lever för den solmogna frukten/grönsakerna här nere!)

Hej mina fina! Allt bra med er?

Jag sitter just nu på terrassen och äter frukost. Jag älskar att gå upp tidigt & känna hur staden vaknar! Det är magiskt här nere. Dofterna, fåglarnas kvitter, solen, stranden, palmerna, maten, ja det är faktiskt ganska underbart!

Igår hade PT skolan introduktion där jag presenterade mig som föreläsare. Verkar vara ett härligt gäng så det ska bli roligt att prata med dem om digital marknadsföring! Jag tog sedan lille räserbilen (hyrd av Brunos Carrental, pålitlig svenskägd biluthyrningsfirma här nere) & stack till en strand (banana beach). Haffade en solstol & spenderade större delen av dagen där. Fick sätta mig vid datorn en sväng för att svara på Mail & få klartecken om ett samarbete för veckan. Men där låg jag och varvade bubbelvatten med cola zero & smoothies tillsammans med en bra bok. UNDERBART!

Idag tänker jag ta en morgonpromenad längs strandpromenaden efter frukost & sedan lägga mig en sväng vid poolen innan det är dags att hämta Marcella på flygplatsen. Ska bli SÅ roligt att ha en av mina bästa vänner här nere med mig. Vi ska ha semester ihop, rida på stranden imorgon, hänga på beachclubs, sola & bara ha det gött! Längtar!

Jag gjorde en ögonoperation (ICL) förra veckan, därav lite inaktiv här. Jag korrigerade synfel så att jag nu helt slipper linser & glasögon (något jag haft hela livet) så det är fantastiskt! Jag får inte börja träna förens nästa vecka & går utan smink. Men det är härligt! Kroppen får vila lite.

Jag ska fota & uppdatera er bättre när jag får chans härifrån!

Ha en fin dag!

Metro Mode Club

SE ALLT
metro mode rekommenderar

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!