Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

FREDAGSLISTAN

VECKANS BÄSTA: En så enkel grej som det här med att handla mar online. Hur kunde vi vara så sena på den bollen? Nu kommer vi aldrig köra söndagshandlingen tillsammans med resten av stan på Ica maxi. Vi sitter i soffan med en kaffe och klickar hem veckans mat i lugn och ro. Snacka om att spara tid?! Även Yin Yogan i Onsdags får hamna här, SÅ härligt!!!!

VECKANS MÅENDE: En liten dipp i Onsdags med migrän gick som tur över på torsdagen. Annars pigg och glad!

VECKANS SÄMSTA: Faceplanten utanför dörren i morgonstressen påväg till skolan i Torsdags. haha vi fick oss ett gott skratt iaf.

VECKANS TACKSAMHET: P, familj, vänner, Leo <3

VECKANS TAJMING: Att jag hann med dagens pass med ”flying yoga” jag provar på olika yoga typer denna veckan inför en ny artikel. Herregud va överrraskad jag var, detta var svinroligt!!!

VECKANS GODASTE: Pontus lagade en grym pastarätt i Tisdags med vegansk köttfärssås. Jag lagar mest mat hemma men han är riktigt duktig när han håller rodret i köket!

VECKANS FINASTE: Min fina vän Elin kunde vara dagmatte till Leo i Torsdags, det är guld värt då jag inte vill lämna honom ensam hemma för mycket. Dessutom är han så enkel att ha med överallt och älskar allt och alla som klappar på honom haha.

JUST NU: Kom precis hem från en dag på stan med syrran och nagelsalongen på hörnet där naglarna fick en makeover. Jag kör på gellack och idag blev det en mörkrosa/nude färg. P kommer snart hem från gymmet och då ska vi laga något gott ihop, öppna en flaska bubbel och fira att jag är Metros nya hälsoredaktör, vi har inte hunnit fira det ännu.

HELGEN: Middag med vänner, fotografering samt mys med familjen och Leo.

Hoppas att ni haft och får en fortsatt fin Fredag!
Kram H

Ben & Rumppass – Redo att printas!

Här kommer ett träningspass som jag körde i veckan med fokus på rumpa och ben. Jag lade upp första övningen efter uppvärmning i storyn som ni kanske hann se. Många av er ville att jag skulle dela med mig av hela passet, så givetvis kommer det här nu. Jag tycker personligen att det ibland är skönt att bara kunna printa, ta med till gymmet och genomföra. Så slipper man tänka så mycket på vad och hur mycket.

  1. UPPVÄRMNING. Jag tycker om att få kontakt i baksidan redan här samt känna värmen i kroppen. Därav tycker jag om trappmaskinen alternativt powerwalk på bandet i i lutning i ca. 5-10min.
  2. SUMO SQUAT med kettlebell på 2 stepbrädor (placera 2 stepbrädor bredvid varandra så att det blir ca 3dm mellanrum, ställ dig med varsin fot på brädorna och håll i en kettlebell med raka armar) SUPERSET med RAKA MARK (ståendes på samma sätt med kettlebellen som åker mellan stepbrädorna för att få en längre rörelse). 10 reps av varje x 4 set.
  3. ENBENSPRESS. Sätt dig i en benpress och placera foten högt upp (se till så att knät går i i linje med foten men inte passerar foten), gör 10 på varje ben x 2.
  4. BENPRESS. Den klassiska maskinen. Placera fötterna högt upp och brett isär samt fokusera på att trycka med hälarna och känn kontakten i rumpan främst. 10 reps x 3 set.
  5. HIPTHRUSTER i maskin om ditt gym har en sådan alternativt med stång. 6 reps x 2 set med tung vikt. sedan 20 reps x 2 set med lätt vikt.
  6. UTFALLSGÅNG med hantlar i händerna eller stång på ryggen. 20 steg x 3 omgångar. 
  7. FLÅS. Känner du för att avsluta med lite flås så gör en cirkel på: 10 jumpsquats – 10 wallballs – 10 boxjumps – 10 burpees x 3 varv utan vila mellan varv och övning!

Kör hårt!
Kram H 

VECKANS PLANER

MÅNDAG: Benpass följt av jobb.

TISDAG: Skola och föreläsningar. Yoga på kvällen?

ONSDAG: Jobb samt möte och fota. Yoga på förmiddagen och samla material till en ny artikel för tidningen Metro.

TORSDAG: Skola och föreläsningar och sedan ett Barrys pass med sprintar och mage, en av mina favoriter!

FREDAG: Jobb och Yoga (återigen ska jag vara testkanin inför artikeln, kommer att bli svinkul!)

LÖRDAG: Fota på förmiddagen och senare ut och äta med vänner.

SÖNDAG: Inga planer ännu men en sovmorgon och långpromenad med P och Leo kan jag tänka mig som start på en mysig Söndag!

Förra veckan publicerades min första Hälso-artikel i Metro tidningen. Vilken känsla att mina ord kommer att printas och läsas av 4 miljoner läsare i månaden (!!). Jag är så glad och tacksam över att vara deras nya Hälsoredaktör. Du kan även läsa webbvarianten av artikeln HÄR

Min helg

Hur snabbt har denna helgen gått? I Fredags satt jag och Marcella och fick en hel del plugg gjort. Sedan bestämde vi oss för att mötas upp på kvällen för ett glas. Men först fixade jag mysmiddag till P när han kom hem från jobbet. Blommor, gott rödvin och en härlig fredagsmiddag stod på bordet. Jag tycker att det är fint att göra sådant för varandra ibland. Vidare för ett glas och en sväng ute, men vi var hemma vid 1 så det var skönt.

Lördagmorgon spenderades med frukost hemma i ett snötäckt Göteborg, lite mysigt. Sedan tog vi bilen ut till Björkö där mina föräldrar bor för en långpromenad med hundarna i skogen samt att umgås lite med familjen. Väl hemma landade vi i soffan framför en film och svängde sedan ner till en ny favorit restaurang i Linné. En liten mysig italienare som har en av de godaste veganska risottos jag smakat! Jag älskar en klassisk vitvin och svamp-risotto!

Söndagen startades med en kaffe tillsammans med Audrey på Bar Centro (en annan pärla i Göteborg) och sedan vidare för ett pass på Barrys. Riktigt skönt att köra ett tufft och svettigt bootcamp pass! Jag känner att träningssuget är på topp igen och jag är taggad inför en ny vecka av härliga pass!

Ikväll ska vi möta upp Ps familj för söndagsmiddag.
Härlig helg helt enkelt!

Hoppas att ni har haft en fin helg!
Kram H 

metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!