Mitt år 2017

Här är den.. Min årsresumé..och herregud vad tiden går fort! Inser att det varit ett år då jag upplevt mycket, varit mycket toppar men några dalar. Känner att jag utvecklats som person och haft lyckan att umgås och träffa personer som betyder så mycket idag! Fantastiskt år i sin helhet!

Jag började året tillsammans med min fina vän Jasmin. Vi har tidigare varit i USA och pluggat på collage och innan det gick vi på samma gymnasium. Vi bestämde oss för att ge oss själva en julklapp att åka till Asien och backpacka. Jag hann precis klart med min kurs i Journalistik här i Göteborg och hon sa upp sig på sitt dåvarande jobb. På Julaftonskvällen ringde vi varandra och bokade flygbiljetter, en oneway ticket till Thailand i början på januari. och oj vilket äventyr som väntade oss.

Under 1 månad levde vi budget och hade livet packat i en backpack. Vi träffade folk, bodde mitt i djungeln, var på galna fullmoonpartys, tog dykcert, tränade crossfit, åt fantastisk mat, reste på de mest udda sätten och njöd av sol, bad och värme. Den här resan kommer jag aldrig glömma, och Jas var det bästa sällskapet!

Vi hittade så fina stränder och kom bort från turismen (det är ett måste, speciellt i Thailand som enligt mig blivit alldeles för skandinaviskt..).

Vi reste mellan Thailands alla kuster och på ön Koh Tao (en av favoriterna) så ittade vi en Crossfit box. Så underbart att träna ordentligt på semestern och ännu mer underbart att ta ett dopp direkt efter i solnedgången.

På KohTao tog vi dykcert (super poppis att göra det där), 25m sikt och korallrev. HELT FANTASTISKT! Detta är bland det häftigaste jag gjort och upplevt. Jag har alltid haft respekt för vatten och vad som finns i vatten, men detta fick mig helt att komma över den rädslan och allt man ville i slutet av kursen var att få se en haj. Vi planerade tillochmed om rutten så att vi åkte till ett ställe som heter KhaoLak för att ta en stor dykbåd ut och se mantor (som tyvärr inte var där just den dagen), men det var fantastisk dykning. Jag önskar att Pontus vill ta dykcert så att vi kan dyka ihop, så cool grej verkligen!

Efter dykäventyren bestämde vi oss för att åka ut och bo på en sjö (så vacker natur). Vi blev körda av båten ovan och tog ett bad på vägen.

Väl framme möttes vi av det här (!!!!!) och bodde i en av bungalowsen mitt på den spegelblanka sjön. Toa och liten dusch fanns uppe i djungeln och mat lagades till oss av familjerna som själva bodde där. Sjuk upplevelse och så häftigt!

Efter det åkte vi till Koh Lipe. Klarblått vatten och vita stränder. Magiskt. Och sån härlig känsla på ön. Detta stället gillade vi skarpt!

Vi gick på fullmoonparty, hängde på stranden, lärde känna massa nya sköna människor och njöt av livet.

Kom sedan hem och läste kurser i Marknadsföring och Trendspaning under våren och lite in på sommaren samt jobbade på SATS.

Gick på Summerburst och hängde med vänner på uteserveringar.

Tränade mycket och blev frälst i löpning, så härligt under sommaren. Nu kör jag mest intervaller på löpbandet som går snabbt för att inte tröttna!

Hängde med familjen, viktigt!

Det blev en sväng upp med syrran till båten för att hänga med upp från marstrand till smögen. Västkusten är fantastisk på sommaren!

Leo trivs på däck!

Firade mamma som fyllde 60år. Kom sedan hem och sprang på en viktig person och spenderade en vecka med honom innan vi båda reste bort på olika håll.

Gjorde en och annan plåtning när det fortfarande var varmt i luften.

Åkte på en spontanresa till Jennifer som då jobbade som reseledare på Makarska kusten i Kroatien.

En vecka av sol och bad. Så underbart! Vill verkligen resa mer i Europa, så mycket kultur och vackra byggnader.

Hittade en beachclub (tnx to socialmedia, bästa) där vi hyrde en egen cabana och hängde i flera dagar, underbart!

Last dinner. Bilder kan inte ge rättvisa hur vackert detta var. Vi satt längst ut på en brygga (förlovningsstyle) med glittrande hav runt om och solnedgång som sedan blev månsken. MAGISKT!

Kom hem till sommarsverige och hängde med farfar (viktigt att spendera tid med de äldre man har kvar!)

För att äntligen få träffa han med sort H. Och sedan dess har vi mer eller mindre inte kunnat hålla ifrån varandra.

En sensommar ihop blev till Höst som sedan blev till vinter. Han flyttade in och vi skapade ett hem och en vardag ihop. Jag är lyckligare än någonsin och går in i ett nytt år full av förhoppning och förväntan, men viktigast av allt, med en partner, stöttepelare och kärlek vid min sida! 2017s bästa vinst är han på bilden. Vilket jävla pang år! Nu mot nästa och fan va bra det ska bli! GOTT NYTT ÅR och Tack bästa ni för att ni läser!

Kram H

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
0kommentarer

Metro Mode Club

SE ALLT
    metro mode rekommenderar

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!